רועי שוורץ תיכון

אתם אולי לא מזהים את השם שלו, אבל רועי שוורץ תיכון הספיק בגילו הצעיר כבר לשנות את פניה של מדינת ישראל. ב-2015, עם כספי מענק השחרור שלו מצה"ל, רועי הקים את חברת 'נוע תנוע – תחבורה בשבת', ארגון ללא מטרת רווח שמטרתו אחת: להפעיל בישראל תחבורה ציבורית בשבת. בחמש השנים האחרונות הארגון הספיק להסיע עשרות אלפי נוסעים, לגייס 11 ערים במרכז להפעיל בעצמן אוטובוסים בשבת - לראשונה מאז קום המדינה, להעלות את הנושא לראש סדר היום הציבורי ולהפוך אותו לנושא מרכזי במשא ומתן הקואליציוני.

רועי הוא אקטיביסט ברמ"ח איבריו, וככזה, כשמשהו בוער בו או מעצבן אותו - אי אפשר לעצור אותו. אחרי שהביא את התחבורה הציבורית בשבת לישראל, הוטא מתפנה לעסוק בדבר הבא שהוא פשוט חייב לפתור- הכלכלה הישראלית. גופי תקשורת גדולים ופוליטיקאים מדברים, משדרים ומחליטים על חיינו למרות שאם תשאלו את רועי, הם בכלל לא מבינים בכלכלה. הפרויקט הבא של רועי הוא להנגיש את הכלכלה להמונים ולהציג את המורכבויות שלה בצורה פשוטה, נגישה ומובנת לכולם.

רועי הוא האיש מאחורי "לו הייתי שר אוצר", הטור הכלכלי ב ב-TheMarker, בגלובס, בפייסבוק ובכלי תקשורת נוספים. רועי הוא היום בין הכלכלנים הנקראים במדינה והוא יודע לאזן בין קלילות לבוטות בהרצאות על אקטיביזם ועל כלכלה. בהרצאות על אקטיביזם רועי יסביר למה ארגונים אהובים שכולנו מכירים הם כל כך לא יעילים ומה צריך לעשות כדי לשנות באמת? בהרצאות על כלכלה רועי יסביר למה כלכלה קרה, צינית וחסרת לב היא הדרך הטובה ביותר לעזור לחלשים במדינה, איך מפעלים תעשייתיים מזהמים הם דבר חיובי, ומה הסיבות האמיתיות שכל כך יקר פה (רמז: זה לא שכר הח"כים).
- למה לא להיות אקטיביסט? המדריך לאקטיביסט הישראלי - איך הקמתי את נוע תנוע? על ההקמה של ארגון חברתי ששינה את המדינה ועל כלכלה: - ההשלכות הכלכליות של הקורונה - איפה הכסף או לאן הולכים המיסים שלנו? - כמה שווים חיים? - חמש דרכים להפוך את החיים בישראל לזולים יותר