נתנאל זליקוביץ'

בישראל חיים למעלה ממיליון חרדים, 15% מהיהודים, שצפויים על פי התחזיות להפוך להיות רוב תוך 50 שנה.
כמה אנחנו מכירים את האנשים שמרכיבים את החברה הסגורה והבדלנית הזו?

עבור מרבית הישראלים, החרדים הם זרים גמורים. הם מתלבשים מוזר, דוברים שפה זרה וכל היום רק מתפללים. הם לא מקבלים את המדינה, הם לא ציונים, ולפעמים הם מנסים להגיד לכל השאר איך לנהל את החיים שלהם.
סקרנים לשמוע להכיר ולהבין קצת יותר? רוצים להיכנס פנימה, ללב לראש לתקוות לפחדים לחלומות של אדם חרדי?

נתנאל זליקוביץ הוא אקטיביסט ויזם חברתי. הוא עוסק בחינוך ובשיח בין מגזרי, והשאיפה שלו היא להכניס את החרדים והדתיים הלאומיים אל תוך העולם הפרטי שלו ושל המגזר שהוא חלק ממנו. מתוך אמונה שאין לנו דרך אחרת לחיות כאן יחד, נתנאל שם לעצמו מטרה להפגיש בין החברה החרדית לשאר יושבי הארץ באופן הכי אותנטי וכן שאפשר, בשביל להכיר באמת. בשביל זה נתנאל הקים את פרויקט "מפגשים מחוץ לקופסא" שמביא את העולם החרדי לכל פינה בארץ. בשורת הרצאות בנויות היטב נתנאל מנפץ את המיתוסים שבאנו איתם מהבית ומכיר לנו את החרדים כמו שהם באמת.

· עולמם המסקרן של החרדים.
הרצאה מרתקת העוסקת בהיכרות עם העולם החרדי, המגזרים החצרות הקהילות ההיסטוריה הנרטיבים המגמות השינויים והתהליכים המרתקים שעוברים על המגזר המשפיע ביותר בישראל. הזדמנות נדירה ללמוד מה באמת מעניין את החרדים, ממה הם מפחדים, ואיך אפשר לבנות שיתוף פעולה חוצה מגזרים.
· חרדים קורונה והיום שאחרי.
משבר הקורונה תפס את ישראל במערומיה, אבל האם אפשר היה לצפות את הקרע סביב המגיפה עם המגזר החרדי? איך שבעים שנות מאבקי דת ומדינה משפיעים על המשבר הזה? מי הם אותם "גדולי דור" ומה כח השפעה שלהם על מיליון איש? האם היקפי התחלואה הגדולים במגזר הם תוצאה של אנרכיזם? ובעיקר לאיפה הולך משבר האמון והקרע חסר התקדים בן המגזרים ומה יהיה ביום שאחרי. נתנאל זליקוביץ חושף את היחס של החרדים לקורונה (ולשאר המחלות).
· אשת חיל מי ימצא - מעמד האישה בחברה החרדית.
האם החברה החרדית שוביניסטית? אם החרדיות כל כך סובלות אז למה הם לא הולכות משם? למה הם מביאות כל כך הרבה ילדים? מה הן עושות בחיים חוץ מלבשל ולסרוג? מעמד האשה בחברה החרדית הינו אחד הנושאים שנויי המחלוקת ביותר בפוליטיקה ובתקשורת. בהרצאה כנה ומפתיעה במיוחד נדבר על הכל, על זוגיות והורות תעסוקה וקריירה תחביבים תרבות ופנאי בפרספקטיבה נשית